Чому Xiaomi більше Facebook, ніж Apple?

Тип статті:
Переклад
Джерело:

Дуже часто, коли мова заходить про Xiaomi і продукцію компанії, можна почути: «Це ж китайський Apple, нічого свого китайці не вміють». Це, як правило, говорять нецікаві, нездатні до навчання та аналізу люди, голови яких повні шаблонами.

Давайте розберемося, чому Xiaomi — НЕ Apple за допомогою аналітика Bloomberg Тіма Калпана.
Керівництво компанії Xiaomi не раз заявляло про те, що політика корпорації — зниження маржі і продаж продукції, в першу чергу, смартфонів, практично за собівартістю.
Потрібно відзначити, що Xiaomi — апаратна компанія. Її виробничі потужності працюють для створення не тільки корпусів, електронних плат та інших комплектуючих для смартфонів і інших пристроїв. Кілька років тому пекінська компанія придбала розробника процесорів, витратне і ризиковане в комерційному плані виробництво, яке залежить від кон'юнктури, поведінки сильних конкурентів і інших чинників.

Тому виникає резонне питання: звідки Xiaomi бере оборотні кошти? Що приносить їй прибуток?
Інвестиції? Для отримання їх ще потрібно переконати інвесторів в тому, що компанія з ризикованою схемою бізнесу може коштувати 100 мільярдів доларів і вкладення в неї окупляться.
Що ж становить «запас міцності пекінського гіганта»?

Оглядач Bloomberg відкриває завісу таємниці над цим питанням.

«Ми створили приголомшливу інноваційну бізнес-модель, засновану на мужності і довірі», — сказав засновник Лей Цзюнь у відкритому листі, що супроводжував велику презентацію його компанії, в якому він повторив обіцянку обмежити маржу вартості обладнання на користь заробляння грошей через послуги.
Переглядаючи цей проспект на 597 сторінок, можна переконатися, що для Xiaomi «послуги» означають «показ реклами».
Xiaomi виконала велику роботу по монетизації покупців пристроїв за межами первісної транзакції, потроївши продажі сегмента послуг за останні два роки. На частку смартфонів припадало 70% доходу в минулому році і 46% валового прибутку. З іншого боку, інтернет-послуги становлять 8,6 відсотка виручки, але 39 відсотків від загального прибутку.
Найбільше мене здивувало те, наскільки залежить цей бізнес від реклами, на частку якого в минулому році припадало 57% доходу категорії. (Онлайн-ігри — це ще один важливий компонент.)
«Ми використовуємо наші запатентовані технології та аналітичні можливості з широким спектром даних для надання всебічних і інноваційних послуг нашим діловим партнерам і користувачам».

Коли ви пам'ятаєте, що «ділові партнери» означає рекламодавців, ви починаєте розуміти, що Xiaomi не є копією Apple, як часто кажуть, але імітує Facebook », — зазначає Тім Калпан.

«Ось як це працює: Xiaomi продає смартфон, включаючи мобільний інтерфейс MIUI, за вигідною ціною. Завдяки цьому компанія відстежує дії користувачів і дізнається, що вас може зацікавити. Потім починає пропонувати додатки, деякі з яких розроблені власними силами. Після їх установки компанія має рекламну платформу прямо перед вашими очима.
Xiaomi також може заробити гроші, включаючи сторонні додатки. У деяких випадках вона буде розділяти дохід, якщо користувач буде оновлюватися з безкоштовної до платної версії додатка або підписуватися на підписку, таку як, наприклад, служба відеоконтенту iQiyi.
Для апаратної компанії це досить інноваційно. Це одразу ставить Xiaomi в один ряд з Baidu, Alibaba Group Holding і Tencent Holdings в Китаї, і навіть Facebook і Amazon.com Inc. на міжнародних ринках, таких як Індія.»


На думку Xiaomi, користувачі прошивки MIUI і пристроїв, вироблених компанією, купують можливість спостерігати рекламу разом з девайсом, на відміну від конкурентів. Які, крім продажу своїх пристроїв, повинні купувати ще і користувачів для того, щоб привернути їхню увагу і отримати згоду на демонстрацію реклами. У випадку з Xiaomi користувач погоджується з цим, активуючи свій аккаунт в MIUI (без якого нічого не працює).


Однак, на думку оглядача Bloomberg, і тут криється підступ. Звернемося до фактичних цифр.
«Зростання продажів і маркетингові витрати перевищили доходи з 2015 року, так як компанія розширилася в фізичну роздріб і відправила дешеві смартфони для збільшення частки ринку. Але якщо кожен покупець смартфонів також є користувачем платформи (як стверджує Xiaomi), то витрати на продаж цих пристроїв повинні розглядатися як вартість придбання. Витрати на продаж і маркетинг за один проданий телефон подвоїлися з 28,7 юанів (4,52 долара США) за телефон в 2015 році до 57,2 юанів в минулому році, згідно з моїми розрахунками.
Таким чином, у Xiaomi не тільки витрати на придбання користувача, але і ці витрати зростають. З огляду на все це, видно, що смартфони продавалися в збиток в 2015 році, і невідомо, чи був якийсь прибуток в 2016 та 2017 роках.»


З огляду на, що зараз кількість користувачів MIUI досягла 175 мільйонів і може швидко зрости, враховуючи експансію на країни Європи, у Xiaomi є надія, що нарешті-то за рахунок реклами та інших послуг компанія отримає прибуток, здатний закрити проблемні місця в бюджеті.
Однак, це дуже ризиковано, тому що повністю залежить від лояльності користувачів, які не переходять на інші програмні надбудови або на «чистий» Андроїд, як наприклад в Mi A1, що не відключають рекламу, не протестують проти нав'язування послуг.
Концепція розвитку Xiaomi, що була опублікована на початку травня, заснована на головному гаслі Лея Цзюня: «Сміливість і довіра».


«Без одного чи іншого компанія може стрімко впасти, але в разі успіху ризикованою концепції бізнесу Xiaomi може подолати конкурентів, які традиційно продають дорогі пристрої та існують за рахунок цієї різниці в ціні», — завершує своє дослідження аналітик Bloomberg.

Чи готові користувачі і далі підтримувати продукти свого улюбленого бренду, мириться з деякими незручностями, які забезпечують продовження підтримки існуючих пристроїв і появу нових?
Які думки?

0
Немає коментарів. Ваш буде першим!